Praktische basis zoeken voor DevOps samenwerking
Ik ben de laatste weken bezig om binnen mijn team meer duidelijkheid te krijgen over hoe we onze manier van samenwerken kunnen verbeteren omdat we vaak blijven hangen tussen development en operations zonder dat iemand precies weet hoe die samenwerking idealiter hoort te lopen. Tijdens projecten merk ik dat iedereen zijn eigen werkwijze volgt waardoor het lastig wordt om een consistente flow te houden en bottlenecks op tijd te herkennen. Ik wil graag ergens een duidelijke uitleg vinden over de basisprincipes van DevOps zoals hoe je die drie kernroutes toepast en hoe cultuur en workflow elkaar versterken zodat ik dit beter kan vertalen naar onze dagelijkse aanpak.
14 weergaven

Bij mij begon het pas echt te landen toen ik een training vond waarin die kernonderdelen zoals samenwerking tussen Dev en Ops, flow van werk, feedbacklussen en het idee van continu leren heel helder uiteengezet werden. Het hielp dat alles in twee dagen werd opgebouwd zodat je snel ziet waarom cultuur net zo belangrijk is als tooling. Misschien kun je iets hebben aan dit overzicht omdat daar de volledige DevOps Foundation structuur bij elkaar staat zonder versnipperde uitleg https://www.advisedskills.com/nl/it-service-management/devops-foundation en je meteen kunt zien hoe de principes in de praktijk bedoeld zijn.